Det skal være helt trygt å være kunde hos oss. Derfor bruker vi et anerkjent betalingssystem.

SVEA Finans

Du finner SVEAs almennevilkår her og hvordan de behandler cookies, hvitvasking, klagehåndtering og personvern her

Gjennom SVEA kan vi tilby den mest fleksible løsningen på betaling, hvor du blant annet kan velge:

  • Kort – betal med ditt debit/kreditt kort
  • Faktura – betal om 14 dager
  • Delbetaling – del opp betalingen i inntil 24 mnd eller 3 mnd rente og betalingsfritt
  • Bankbetaling – betal direkte fra bankkontoen din via Trustly
  • Vipps – betal enkelt med telefonen din

Praktisk informasjon

Terrassekupp.no drives av Gulvdeal AS. De angitte vilkårene regulerer kundens bruk av varer levert av Terrassekupp.no herved kalt Gulvdeal AS. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Gulvdeal AS så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom. Betingelsene er utarbeidet i henhold til Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34, og regulerer handel mot privatkunder.

Priser og levering

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA).
Kategoriene terrassegulv og veggplater er oppgitt i kvadratmeterpris, mens alle andre produktkategorier er oppgitt i enhetspris (eventuelt etter tilbud ved innsendt tegning). Fraktkostnad kommer i tillegg til oppgitt pris, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Gulvdeal AS har lager på Notodden i Telemark, hvor terrassegulv og veggplater lagres og sendes fra. Øvrige produkter i sortimentet sendes direkte fra våre leverandører, og leveringstid kan derfor variere avhengig av produktkategori. Prisene er i stadig forandring, og Gulvdeal AS tar derfor forbehold om prisendringer som følge av endrede innkjøpspriser fra våre leverandører i inn- og utland. Når tid er oppgitt i dager, menes hverdager. Alle oppgitte leveringstider er veiledende og kan i enkelte tilfeller avvike. Gulvdeal AS er ikke under noen omstendigheter økonomisk ansvarlig for forhold eller konsekvenser som skyldes forsinkelser utenfor vår kontroll. Dersom kunden ønsker å utsette leveringen til et senere tidspunkt, må dette avtales fortløpende med Gulvdeal AS i forkant av bestilling. All reservasjon og pakking av varer forutsetter at varene er 100 % innbetalt. Lagring på vårt reservasjonslager er begrenset til 5 uker. Etter denne perioden påløper en kostnad på kr 300,- per måned i lagerleie.
Dette gjelder kun varer som oppbevares på vårt eget lager i Notodden. Når varene er sendt fra lager med transportør, vil kunden motta sporingsnummer på e-post så snart forsendelsen er sendt. Kunden blir deretter kontaktet per telefon eller SMS av transportør for å avtale utleveringstidspunkt. Levering skjer på hverdager mellom kl. 08:00 og 16:00.

Frakt og mottakskontroll

Varer sendes fra Gulvdeal AS sitt lager på Notodden eller direkte fra våre leverandører. Levering skjer til den adressen kunden har oppgitt ved bestilling, med mindre annet er avtalt. Kunden plikter å sørge for at leveringsadressen har tilfredsstillende tilkomst for avlessing med lastebil. Ved mottak av varer skal kunden gå over leveransen nøye for å kontrollere at alt er levert i henhold til ordrebekreftelsen og at emballasje og produkter ikke er skadet. Eventuelle synlige transportskader må påføres fraktbrevet før signering og dokumenteres med bilder. Ved levering av rekkverk, levegger og andre produkter sendt fra vår leverandør Arnøy, skal det alltid følge med pakkseddel. Kunden må kontrollere at leveransen stemmer med pakkseddelen. Eventuelle mangelfulle leveranser – som feil antall, manglende kolli eller varer som ikke samsvarer med ordrebekreftelsen – bør meldes til Gulvdeal AS innen 2 dager etter mottak. Dersom slik melding ikke gis innen fristen, anses leveransen som fullstendig og godkjent. Denne bestemmelsen gjelder kun ved mangelfull levering. Reklamasjonsrett ved feil eller mangler på selve produktet gjelder uavhengig av denne fristen, i henhold til forbrukerkjøpsloven § 27.

Produktkontroll

Kunden plikter å kontrollere alle varer for å påse at riktig produkt og kvalitet er levert. Eventuelle feil skal meldes til Gulvdeal AS så snart som mulig. Dersom produktet tas i bruk eller monteres til tross for synlige feil eller mangler, anses produktet som godkjent, og reklamasjonsretten bortfaller. For produkter hvor monteringsanvisning skal følge med, er denne en del av leveransen. Dersom monteringsanvisning mangler, skal kunden kontakte Gulvdeal AS før montering. Feilmontering som følge av manglende etterspørsel etter anvisning dekkes ikke av reklamasjonsretten. For produkter i naturmateriale eller med naturlige fargevariasjoner må mindre forskjeller i farge og struktur påregnes. Dette regnes ikke som feil eller reklamasjonsgrunnlag.

Reklamasjon

Før feil eller mangler meldes til Gulvdeal AS, bør kunden undersøke om feilen kan skyldes forhold på kundens side, som feilmontering, manglende vedlikehold eller uriktig bruk. Ved reklamasjon vil kunden motta et elektronisk skjema som må fylles ut. Skjemaet inneholder spørsmål som hjelper oss å vurdere saken, og kunden må laste opp bilder og eventuelt video som dokumentasjon. Dette er nødvendig for at produsenten eller Gulvdeal AS skal kunne behandle reklamasjonen på korrekt grunnlag. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer som beskrevet eller har en mangel, skal kunden melde dette til Gulvdeal AS så snart som mulig slik at nødvendige tiltak kan iverksettes. Kunden bør melde fra om mangelen straks etter at den ble eller burde blitt oppdaget.
Reklamasjon må uansett fremsettes innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget, jf. forbrukerkjøpsloven § 27.
Reklamasjon fremmet innen to måneder etter at feilen ble oppdaget anses alltid å være fremsatt i rett tid.

Avhjelp

Gulvdeal AS skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av Gulvdeal AS, iverksette tiltak for å hjelpe kunden. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Gulvdeal AS, dekker ikke Gulvdeal AS disse utgiftene.

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet i henhold til angrerettloven § 15 første ledd. Angreretten innebærer at kjøperen, uten å oppgi grunn, kan returnere varen til selgeren selv om det ikke foreligger noen mangel. Kjøperen må gi selgeren melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, angrerettskjemaet og opplysningene om angreretten er mottatt. Dersom kjøperen mottar angrerettskjemaet og opplysningene senere enn ved levering, løper fristen fra den dagen dette mottas. Hvis kjøperen ikke mottar angrerettskjema og informasjon om angreretten, utvides fristen til 3 måneder. Dersom selgeren ikke informerer om angrerett i det hele tatt, utvides fristen til 1 år. Kjøper som ønsker å benytte angreretten må sende et utfylt angrerettskjema til Gulvdeal AS på e-post eller som brev. Link til angrerettskjema. Meldingen skal inneholde opplysninger om ordren og hvordan kjøperen ønsker å returnere varen. Ved bruk av angrerett dekker kjøperen returkostnadene.
Varen må returneres i original emballasje og i samme stand som ved mottak. Angreretten gjelder ikke for tilvirkede eller spesialbestilte varer.

Retur

Kun lagervarer kan returneres. Bestillingsvarer, partivarer, samt produkter som er spesialtilpasset eller produsert etter kundens bestilling kan ikke returneres. Retur gjelder heller ikke for rekkverk, gjerder eller levegger. Retur må gjennomføres innen 21 dager etter at varen er mottatt, og kunden må kontakte Gulvdeal AS før retur for å avtale prosessen. Varer som returneres skal være i original, uåpnet emballasje og sendes på en forsvarlig måte slik at skade ikke oppstår under transport.
Kostnad for returfrakt dekkes av kunden. Ved retur der det ikke foreligger produktfeil, trekkes det 20 % i returomkostninger fra refusjonsbeløpet for å dekke håndtering, pakking og administrasjon. Returbeløpet overføres til kunden etter at varene er mottatt og kontrollert av Gulvdeal AS. Angrerett gjelder i henhold til angrerettloven, og denne bestemmelsen begrenser ikke kundens lovfestede rettigheter.

Ekstraordinære forhold

Gulvdeal AS er kun pliktig til hjelp dersom det er påvist feil eller mangler ved varen. Dette gjelder likevel ikke hvis Gulvdeal AS godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Gulvdeal AS sin kontroll, og som Gulvdeal AS ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Gulvdeal AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Gulvdeal AS sin side.

Salgspant og betalingsvilkår

Gulvdeal AS har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens § 3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som kan søke om å få kjøpe varer på kreditt. I disse tilfellene vil Gulvdeal AS foreta en kredittvurdering før utsendelse av bestilte varer.

Endring i vilkårene

Gulvdeal AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår ved eventuelle endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er Gulvdeal AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter. Som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Gulvdeal AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og krediterer den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

0